رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران:

ایلنا- رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با بیان اینکه راه خروج از بیماری مزمن حوزه اجتماعی، استفاده از تمام ظرفیت‌هاست گفت: مردم محور کار هستند و نباید در حوزه اجتماعی نگاه قیم‌مآبانه به مردم داشت و باید تمام سازمان‌ها در این حوزه درگیر شوند.
سید حسن موسوی چلک با اشاره به ۶۰ سالگی حرفه مددکاری اجتماعی در کشور ادامه داد: واقعیت حوزه اجتماعی حکایت از آن دارد که حوزه اجتماعی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و اگر شرایط حوزه اجتماعی مطلوب نباشد شرایط هیچ حوزه‌ای مناسب نیست.
موسوی چلک خاطر‌نشان کرد: ۲۰۰۰ عنوان مجرمانه در ایران وجود دارد در حالی که میانگین این شاخص در دنیا ۶۰ تا ۹۰ عنوان است‌ متاسفانه با داشتن ۸۰ میلیون جمعیت در کشور، مطابق آمار مسوولان قضایی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده قضایی در کشور وجود دارد. این در حالی است که کشور هندوستان با داشتن بیش از یک میلیارد جمعیت، تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده قضایی دارد.
او افزود: مطابق آمارهای وزیر دادگستری در تیرماه سال ۹۶، ورودی زندان‌های کشور ۴۵۹ هزار و ۶۶۶ نفر است یعنی ۵۲ نفر به ازای هر یک ساعت. در حالی که در سال ۵۸ این میزان ۱۰ نفر به ازای هر ساعت بود.


رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران همچنین با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال گذشته استراتژی‌های درستی برای مدیریت اجتماعی در کشور اتخاذ نشده است، اظهار کرد: حوزه اجتماعی با رویکرد اجتماعی قابل حل است و باید نگاه‌های سیاسی و امنیتی را در این حوزه کنار گذاشت.
او تصریح کرد: وجود تعداد بالای پرونده‌های قضایی، افزایش طلاق (به ازای هر 5/3 ازدواج یک طلاق)، افزایش خشونت خانگی، سالمندآزاری (یکی از سه مولفه مداخلات در حوزه مددکاری اجتماعی) و مسایلی از این دست نشانه ضعف اخلاق در جامعه است.کمیسر اخلاق فدراسیون مددکاران اجتماعی آسیا- اقیانوسیه همچنین گفت: مطابق آمار وزیر بهداشت به ازای هر چهار نفر در کشور یک نفر دارای اختلال روانی است و شش میلیون افسرده در کشور وجود دارد.موسوی چلک یادآور شد: مطابق آمار وزارت راه ۱۹ میلیون نفر در کشور در محلات ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند که از حداقل‌های خدمات عمومی محروم هستند و سال‌ها به عنوان شهروند درجه ۲ قلمداد می‌شدند و برچسب غیررسمی بر این مناطق زده شده بود.او ادامه داد: امروز شاخص کیفیت زندگی در کشور ما پایین است و این امر موجب ایجاد ناامیدی، بی‌تفاوتی، ضعف مشارکت و فردگرایی و در نهایت تنهایی اجتماعی و جایگزین مولفه‌هایی می‌شود که موتور محرک کشور است.
رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در پایان خاطر‌نشان کرد: اگر در حوزه اجتماعی دیر بجنبیم اوضاع به هم خواهد ریخت. هرکس باید نقش خود را به خوبی ایفا کند و باید بدانیم مسوولیت‌پذیری بخشی از اخلاق است.
سایر اخبار این روزنامه
نیروهای خارجی باید از سوریه خارج شوند پیگیری وضعیت خانه و باغ دکتر مصدق به مناسبت سالروز تولدش؛ آزادی فلسطین سنت الهی است آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند دلار زدایی از اقتصاد ایران ترس پیونگ‌یانگ از تکرار سناریوی لیبی سناریوهای آینده بورس ثبت رکورد جدید گران‌ترین خانه‌های تهران در زمستان 96 به روایت مرکز آمار؛ رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران: ملت غرغروی ایران! دن‌کیشوت‌های حزبی! راهکاری برای عبور تهران از بحران استراتژی توسعه صنعتی پس از سه سال هنوز در خواب است توافق اعضای اتحادیه اروپا؛ زمزمه‌های توتال برای خروج از پارس‌جنوبی؛ اختلالات به نوبت: بی‌اطلاعی از جزییات قرارداد توتال انتخابات عراق و برآیندهای داخلی و خارجی بازی مقتدا صدر با کارت ملی‌گرایی عربی توافق اعضای اتحادیه اروپا؛ بازی مقتدا صدر با کارت ملی‌گرایی عربی توافق اعضای اتحادیه اروپا؛ بازی مقتدا صدر با کارت ملی‌گرایی عربی توافق اعضای اتحادیه اروپا؛ بازی مقتدا صدر با کارت ملی‌گرایی عربی